Ilme kun yrität ottaa itsestäsi kuvaa eikä se onnistu:

006-normal.jpg

Teinpäs tässä pienen listan kun ihan iski inspiraatio! (Rakastan listojen tekemistä, mun elämän suola.) Mutta itse asiaan. Eli mitä kannattaa tehdä kun lähtee vaihto-opiskelemaan....:

- Käydä ryhmämatkoilla. (Esim Yorkissa! Kiitos http://www.dontbeatourist.co.uk/ ilmaisesta matkasta.)

- Tutustua rohkeasti ihmisiin.

- Käydä opiskelijabileissä.

 

...ja mitä kannattaa välttää:

- Ujostelua.

- Epämääräisiä fb-viestejä puolitutuille.

- Ihmisten huitaisua baarissa. (Vahingossa!!!)

- Jääpalojen heittämistä saman tyypin syliin jota aiemmin huitaisit... (Jälleen vahingossa, jep....)

 

Nyt kun tunnustukset on tehty....

Olen kokenut suuria tunteita täällä. Olen itkeny kaiken tämän outouden takia, oman hölmöyden takia, koti-ikävän takia, miesten takia... Enkä silti ole itkenyt kuin kahdesti. Jotenkin ne kaikki tunteet tulevat sitten aina kerralla pintaan. Onneksi olen myös nauranut paljon, ja löytänyt ihmisiä joiden mielestä se on mielenvikaisuuden lisäksi myös herttaista. Kaikki on siis kuten aina ennenkin!

Tulen erityisen hyvin toimeen sekalaisen tyttöporukan ja norjalaisten jätkien kanssa. Näiden tyttöjen kanssa jotenkin vain klikkaa, ja norska-poikien kanssa koen yhteenkuuluvuutta lähtökohtiemme takia. Hengaan myös omien kämppisteni ja hyvin monesta kansallisuudesta muodostuneessa porukassa. Ihmiset ovat niin herttaisia, ja minä osaan olla joskus niin tumpelo. En vain aina tajua kysyä kuulumisia ja olla niin please, please. Tunnen silloin itseni niin feikiksi kun joudun tekemään niin. Se ei ole mun selkärangassa. Vielä?

Sekoilujeni lisäksi olen siis käynyt Yorkin ihastuttavassa viikinkikaupungissa. Hauskaa oli ja sain jopa kuulla olevani kaunis, ah! Suomessa sitä kuulee vain että on hyvä perse tai tissit. Ulkomaalaiset miehet ovat hieman toisenlaisia. Enkä siksi osaa suhtautua heihin, hmm.

037-normal.jpg

039-normal.jpg

York-kierroksen aikana nähtiin kaunista historiallista kaupunkimaisemaa ja saimme kuulla hieman alueen historiasta hyvin hauskalta oppaalta! Kaupunki on myös pullollaan kummituskierroksia, mutte ne jäivät ikävä kyllä nyt tällä päiväreissulla näkemättä. Ensi kerralla sitten! Leeds on selvästi mun kaupunki mutta kyllä York on järjettömän kaunis pala historiaa.

076-normal.jpg

Lounaalla käytiin hiljaisessa brittiraflassa. The Yorkshire pudding & steak? Mitä? En enää muista koko nimeä mutta oli hyvää ruokaa! Tämähän on siis perinteinen kevyt sunnuntailounas Briteissä. Pudding on vähän kuin pannaria. Gravy ruskeaa kastiketta kera naudanlihan. Eikä ateria tullut edes ylös vaikka käytiin maailmanpyörässä joka meni ahistavan monta kierrosta, jonka takia videoin jopa erään pojan jäähyväiset! Video jääköön arkistojen helmeksi, kun selvisimme tästä koettelemuksesta hengissä.

Huomenna alkaa koulu, tai toivottavasti. Vielähän mun asiat ovat vielä hieman epäselviä mut katsellaan. Pitää olla aktiivisesti yhteydessä exchange officeen. Tämä freshers-viikko on ollut huikea kokemus, ja tuntuu kuin olisin ollut täällä paljon pitempään kuin vaivaisen viikon!  Viikko on sisältänyt niin paljon infoa, uusia ihmisiä, suuria tunteita... Mulla ei ole sanoja joilla kuvailla tätä. Tämä on ollut totaalisen upeaa sotkusta huolimatta. Tämä tulee varmasti olemaan aivan liian pian ohi.

20130915_161203-normal.jpg

Loppuun vielä yksi kaverikuva. Minä ja yks ihana brittityttö Yorkissa (melkein) kello viiden teellä! Tämä oli ihana päivä. Kiitos ja näkemiin.